Reklama
 
Blog | Bohumír Šimek

Potrat? Ano? Ne?

Je nutné vědět, že interrupce není přerušení těhotenství, ale ukončení života člověka ve stavu in potentia. Splynutím pohlavních buněk postupně vzniká člověk, pokud ho nezabijeme interrupcí!

Jak se současných, nekonečných potyček pro potrat a proti můžeme zbavit? Jednoduše! Uvědomme si, že andělíčkářky byly, jsou a budou! To nezměníme. Svatý Tomáš Akvinský tento problém řešil moudře. Bůh vkládá duši do člověka ve čtvrtém měsíci těhotenství.

Jenže od 13. století jsme ve vědě medicínské podstatně pokročili. Po splynutí dvou pohlavních buněk se začíná v děloze vyvíjet plod, který vyzrává a dospívá k porodu. A nový člověk je na světě.

Jestliže je pro Svatou církev římskou nepřípustné bránění početí fysickou (kondom) nebo chemickou (pilulka) cestou, nemůže být pro ni přípustná interrupce. Pochopitelně! Pro věřící katolíky jsou vymýšleny nejrůznější nepřirozené postupy, které mají respektovat, aby dle Církve nezhřešili. A interrupce je považována za vraždu potenciálního člověka. Je to tak, ale nechce se nám to takto říkat nahlas.

Avšak uvědomme si, že nevěřící občané nejsou vázáni církevním zákonodárstvím. Obrana proti početí je pro ně při sexu samozřejmostí před souloží i po souloži a interrupci považují za zákonné zabránění porodu nového člověka. Tak to v některých státech je.

A to je vážný důvod pro to, abychom se nesnažili zákonem regulovat potrat pro rozdílná hlediska věřícího a nevěřícího člověka. Pokud politik chce uzákonit konec interrupcí podle církevních norem, bude ztrácet voličské hlasy. Pokud bude politik prosazovat možnost interrupcí, bude ztrácet politické body také. Interrupce by neměli být obsahem politického boje.

Pokud jsou ženy i muži řádně poučeni o pohlavním životě, klesají počty interrupcí. Proto bych interrupce do politiky netahal. Otevřel bych vzájemnou veřejnou diskusi o biologii, embryologii, gynekologii, ale i o etice, morálce a náboženském přístupu.

Jedině svobodný přístup člověka k problému zvyšuje jeho odpovědné řešení. Konečně máme zkušenost, že ve státech, kde umělý potrat není sankcionován, počty potratů klesají.

Bůh je Láska, napsal evangelista Jan. Proto bych preferoval láskyplný přístup před zákonným řešením.

MUDr. Bohumír Šimek

Reklama